Warsztaty po szkole

WARSZTATY CLEVER ART – warsztaty rysunku i malarstwa

Warsztaty plastyczne z elementami projektowania wnętrz i architektury. Na zajęciach przedstawimy podstawowe pojęcia i techniki związane z rysunkiem i malarstwem. W programie warsztatów praca: ołówkiem, węglem, pastelami, tuszem, akwarelami, akrylami. Dzieci będą miały okazję poznać zasady kompozycji i właściwych proporcji, odkryć sposoby wyznaczania perspektywy i zastosowania światłocienia. Podczas zajęć plenerowych uczestnicy będą uczyli się użycia m.in. sztafażu w pejzażu. Warsztaty mają na celu umożliwić dziecku w różnorodny i nieskrępowany sposób przedstawienie własnych myśli i odczuć.

Uczestnicy zajęć przygotują wystawę swoich prac na zakończenie roku szkolnego dla przyjaciół i najbliższych. To będzie wyjątkowe wydarzenie podsumowujące rok pracy na zajęciach w pracowni połączone ze spektaklem przygotowanym na zajęciach teatralnych. Uczestnicy programu będą również brać udział w wybranych wydarzeniach artystycznych w Warszawie.

Zajęcia dla dzieci w wieku 7–14 lat.


CLEVER PROJEKTOWANIE – warsztaty projektowania i szycia

Zrób to sam! Warsztaty handmade’owe, szycie, projektowanie elementów ubioru i przedmiotów codziennego użytku, a także zabawek. Na zajęciach pokażemy dzieciom jak zrobić coś z niczego, jak przerobić pozornie niepotrzebne rzeczy czy odświeżyć coś co już się znudziło. W programie nawiązujemy też do dawnych lekcji ZPT.

Warsztaty przeznaczone są dla dzieci, które chcą się nauczyć podstaw i chcą rozwijać swoją przygodę z szyciem. Podczas zajęć uczestnicy samodzielnie uszyją na własne wymiary podstawowe części garderoby, torbę, poduszkę, maskotkę lub inną rzecz według własnego pomysłu. W projektowaniu będziemy eksperymentować i wykorzystywać niekonwencjonalne materiały. Będziemy tworzyć własne kolekcje związane z kalendarzem, wiosna-lato i jesień-zima. W programie zajmiemy się również dodatkami do ubioru, biżuterią i praktycznymi gadżetami. Warsztaty rozwijają zdolności manualne.  Zajęcia mają na celu pobudzenie kreatywności dzieci w kontakcie z tkaniną, igłą i nitką, umiejętności szycia ręcznego a przede wszystkim pobudzenie ich wyobraźni do samodzielnego kreowania otaczającego nas świata. Zajęcia to doskonałe ćwiczenie koncentracji i cierpliwości w wykonaniu pracy od początku do końca, dbałości o ładne wykończenie i ciekawe dodatki a przede wszystkim świetna zabawa.

Uczestnicy zajęć przygotują wystawę swoich prac na zakończenie roku szkolnego dla przyjaciół i najbliższych. To będzie wyjątkowe wydarzenie podsumowujące rok pracy na zajęciach w pracowni połączone ze spektaklem przygotowanym na zajęciach teatralnych. Uczestnicy programu będą również brać udział w wybranych wydarzeniach artystycznych w Warszawie.

Zajęcia dla dzieci w wieku 7–14 lat.


CLEVER SCENA – warsztaty teatralne (drama, improwizacja, emisja głosu, projektowanie kostiumów i scenografii)

Zajęcia teatralno-sceniczne są świetną przestrzenią do spotkań dzieci odważnych i nieśmiałych, mówców i milczków, pasjonatów wszelkich dziedzin. Zajęcia rozwijają wyobraźnię, zdolność współpracy, pobudzają kreatywność i spontaniczność, uczą panowania nad emocjami i pokonują nieśmiałość. To również doskonała okazja do obcowania z literaturą i muzyką, ale przede wszystkim do rozwijania wyobraźni. Uczestnicy będą się uczyli coraz lepiej mówić i ruszać, świadomie używać swoich rąk, nóg, głosu. Zajęcia pozwolą radośnie odkrywać siebie i świat – czasem w świetle reflektorów, a czasem w zakamarkach kulis.

Przede wszystkim jednak zajęcia teatralne budują w dzieciach większe zaufanie do siebie oraz do współuczestników. Na warsztatach dzieci wykonują m.in. ćwiczenia, które polepszają współpracę w grupie, tworzą więzi miedzy uczestnikami, korzystnie wpływają na wiarę we własne możliwości oraz podnoszą zdolność ekspresji niewerbalnej poprzez pracę nad ruchem ciała.

W ramach warsztatów odbywać się będą zajęcia z tańca oraz zajęcia plastyczne związane z przygotowaniem kostiumów i scenografii.

Warsztaty z improwizacją teatralną dla dzieci i rodzin to wspólne ćwiczenie wyobraźni, współpracy, poczucia humoru według zasady TAK I. To sposób na ciekawe spędzenie czasu poza szkołą i pracą i poznanie się na nowym, nie odkrytym gruncie. Warsztaty pobudzają kreatywność i spontaniczność oraz uczą współdziałania w grupie czy rodzinie.

Uczestnicy zajęć przygotują spektakl teatralny na zakończenie roku szkolnego dla przyjaciół i najbliższych. To będzie wyjątkowe wydarzenie podsumowujące rok pracy na zajęciach w pracowni połączone z wystawą prac wykonanych na zajęciach plastycznych. Uczestnicy programu będą również brać udział w wybranych wydarzeniach artystycznych w Warszawie.

Zajęcia dla dzieci w wieku 7–14 lat.


WARSZTATY  WOKALNE  INDYWIDUALNE
Głos jest najstarszym i najdoskonalszym instrumentem świata. Każdy głos jest niepowtarzalny,  każdego z nas brzmi inaczej. Jednak głos to również instrument, który należy prawidłowo wyćwiczyć. Zajęcia skierowane są zarówno do osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze śpiewem i poprawnym mówieniem jak i profesjonalistów pragnących doskonalić swój warsztat.

Podczas zajęć pracujemy nad:

  • techniką wokalną,
  • poprawą oddechu,
  • dykcją,
  • artykulacją,
  • łączeniem rejestrów wokalnych,
  • poszerzeniem skali,
  • interpretacją tekstu,
  • swobodnym poruszaniem się w różnych stylistykach,
  • eliminowaniem napięć,
  • komfortem śpiewania.
    Oferujemy naukę śpiewu rozrywkowego za pomocą Techniki SLS.  Przygotowujemy do egzaminów do szkół muzycznych, występów, przesłuchań i castingów.

Warsztaty prowadzi absolwentka wokalistyki Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, mgr Logopedii i Emisji głosu, trener Speech Level Singing.

Zajęcia dla dzieci w wieku 6+, młodzieży i osób dorosłych.


EMISJA GŁOSU INDYWIDUALNA

Głos jest najstarszym i najdoskonalszym instrumentem świata. Każdy głos jest niepowtarzalny,  każdego z nas brzmi inaczej.  Jednak głos to również instrument, który należy prawidłowo wyćwiczyć aby brzmieć pewnie, mówić wyraziście, interesująco i zaprezentować się doskonale w każdej sytuacji. Źle brzmiący głos, niedbała wymowa i niestaranna dykcja niekorzystnie wpływają na to, jak jesteśmy odbierani.

Zajęcia skierowane są do:

  • dzieci, jako trening poprawnej wymowy, wspomaganie terapii logopedycznych, wzmacnianie pewności siebie przy odpowiedziach ustnych w szkole
  • młodzieży, jako trening autoprezentacji, wystąpień publicznych, przygotowanie do egzaminów ustnych
  • dorosłych, którym zależy na prawidłowym, zdrowym i efektywnym dysponowaniu głosem w pracy zawodowej, podczas przemówień, prezentacji i prowadzonych szkoleń.

Podczas zajęć pracujemy nad:

  • korygowaniem wad wymowy,
  • ćwiczeniami  samogłosek,
  • ćwiczeniami  emisji głosu,
  • ćwiczeniami  oddechowymi,
  • ćwiczeniami  nośności głosu,
  • elementarnymi  zadaniami  aktorskimi,
  • ćwiczeniami  dykcyjnymi na tekście,
  • improwizacją na tekście,
  • autoprezentacją i sztuką wystąpień  publicznych.

Warsztaty kształtują swobodę w posługiwaniu się głosem, znajomość normy ortofonicznej i zasad poprawnej wymowy. Uczą jak wykorzystać możliwości swojego głosu, jak mówić, by wzbudzić zainteresowanie i uznanie słuchaczy, jak podczas wystąpienia dobrze się zaprezentować i zwalczyć objawy stresu i tremy.

Warsztaty prowadzi absolwentka wokalistyki Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, mgr Logopedii i Emisji głosu, trener Speech Level Singing.

Zajęcia dla dzieci w wieku 10+, młodzieży i osób dorosłych.


LEKCJE GRY NA PIANINIE

Obserwacje rozwoju uczniów skłaniają do stwierdzenia, iż nauka gry na instrumencie podwyższa sprawność umysłu w każdym wieku oraz jest skutecznym środkiem przeciwko dysleksji. Badania mózgu wykazują, iż u ludzi grających na instrumentach muzycznych, szczególnie tak skomplikowanych jak pianino, stwierdza się bardziej zintegrowane działanie mózgu, poprzez aktywizację obu jego półkul.

Aktywne muzykowanie zmniejsza trudności w uczeniu się dziecka, rozwija zdolności słuchowo–językowe, percepcję przestrzenną i twórczą wyobraźnię, uczy wytrwałości i wewnętrznej dyscypliny, działa bezpośrednio na stan psychiczny i system nerwowy.


JESTEM CLEVER – trening umiejętności społecznych: klasa I-III

Zajęcia mają na celu poprawę funkcjonowania w sytuacjach społecznych poprzez zmianę zachowań nieakceptowanych na pożądane i społecznie akceptowane.

Warsztaty skierowane są dla uczniów klas I-III, którzy potrzebują wsparcia w budowaniu relacji z rówieśnikami i dorosłymi – w szkole i poza nią. Zapraszamy dzieci, które mają trudności w radzeniu sobie z emocjami, w wyrażaniu swoich potrzeb oraz potrzebują odkryć swoje mocne strony.

Głównym celem treningu jest rozwijanie umiejętności współpracy w grupie, a także komunikacji z rówieśnikami i dorosłymi.

Warsztaty ,,Jestem Clever” ułatwią zawieranie przyjaźni i budowanie relacji z otoczeniem. Wzmocnią poczucie pewności siebie i nauczą jak poskramiać negatywne emocje: złość, agresję. Uczestnicy będą trenowali asertywność, mówienie zdecydowanego “NIE” wobec prób negatywnego wpływania na nich przez innych. Uczniowie poznają również techniki radzenia sobie z dokuczaniem i agresją ze strony rówieśników. Porozmawiamy o empatii i szacunku do ludzi.

Każde spotkanie daje dziecku możliwość nabywania i utrwalania nowych umiejętności. Ćwiczenia relaksacyjne pomogą odreagować napięcia, wyciszyć się oraz pokazać dzieciom w jaki sposób mogą kontrolować swoje ciało. Ćwiczenia dramowe pozwolą uczestnikom na znalezienie się w różnych rolach i sytuacjach a forma warsztatowa pokaże, że dzieci nie są odosobnione w swoich problemach i rozterkach.

Efektem uczestnictwa w zajęciach będzie poznanie sposobów rozwiązywania konfliktów, komunikowania swoich potrzeb oraz współdziałania z innymi. Dziecko rozwinie umiejętność rozumienia i kontrolowania emocji.

Uczestnictwo w zajęciach poprzedza spotkanie kwalifikujące do zajęć z psychologiem.

Warsztaty dla dzieci w wieku 7 – 9 lat.


DAM RADĘ – trening pewności siebie: klasa IV-VI

Warsztaty przeznaczone dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu nowych znajomości, autoprezentacją i wyrażaniem swoich potrzeb. Wystąpienie przed kolegami z klasy lub publicznością, radzenie sobie z nowymi sytuacjami, obowiązki to tylko niektóre z wyzwań codzienności. Jak powiedzieć ,,nie”, gdy chcemy odmówić, jak zapanować nad stresem i być pewnym siebie?

Jeśli Twoje dziecko bywa: nieśmiałe, brak mu pewności siebie, wiary we własne siły, ma niskie poczucie wartości, odczuwa lęk przed nowymi sytuacjami, boi się porażki, ma trudności w autoprezentacji, nie jest asertywne, warsztaty  ,, Dam radę” odkryją jego mocne strony pomogą dziecku nieśmiałemu w budowaniu poczucia własnej wartości i pewności siebie.

Uczestnicy odkrywają swoje mocne strony i uczą się poprzez ćwiczenia i zabawy.  Zdobywanie nowych umiejętności  odbywa się miłej, przyjaznej atmosferze z wykorzystaniem technik coachingowych, muzykoterapii i dramy. Pracujemy również  z systemem LEGO® EDUCATION Story Starter, który w atmosferze zabawy zachęca dzieci do otwartej dyskusji.  Każde spotkanie jest okazją do otrzymania wskazówek, informacji zwrotnych oraz materiałów.

Podczas warsztatów uczestnicy poznają  techniki ułatwiające radzenie sobie w nowych sytuacjach, rozwiną  umiejętności w zakresie autoprezentacji, emisji głosu, nauczą się efektywnej komunikacji i sposobów  adaptacji do nowych sytuacji,  określą swoje cele i marzenia. Efektem  udziału w warsztatach jest wzrost poczucia wartości i zdolność asertywnego mówienia ,,nie” w odpowiednich momentach. Wiara we własne siły oraz umiejętność zaprezentowania swoich zalet to cenne zdolności ułatwiające wkraczanie w kolejne etapy życia.

Uczestnictwo w zajęciach poprzedza spotkanie kwalifikujące do zajęć z psychologiem.

Zajęcia dla dzieci w wieku 9-13 lat.


POSKRAMIACZ ZŁOŚCI – trening kontroli złości: klasa IV-VI

Warsztaty pomogą dziecku poznać i oswoić złość. Udział w zajęciach pozwoli unikać sytuacji konfliktowych i odnaleźć się w grupie rówieśniczej. Poskramiacz złości to propozycja zajęć dających możliwość praktycznego rozwijania umiejętności radzenia sobie z emocjami, stresem oraz złością.

Jeśli Twoje dziecko:  szybko wpada w gniew, złości się, denerwuje, bywa agresywne,   jest zestresowane lub niecierpliwe. Jako rodzic nie wiesz jaka jest przyczyna jego irytacji i często dochodzi do kłótni między Wami. Twoje dziecko czuje się nierozumiane, ma mało kolegów i często wchodzi w sytuacje konfliktowe w szkole.

W programie techniki rozładowywania napięć i stresu oraz skutecznej komunikacji. Elementy dramy dadzą możliwość wczucia się w role oraz przećwiczenia wielu sytuacji. Muzykoterapia i  arteterapia pozwolą na poznanie sposobów rozładowania i kontroli emocji oraz ułatwią radzenie sobie w trudnych momentach. Pracujemy również  z systemem LEGO® EDUCATION Story Starter, który w atmosferze zabawy zachęca dzieci do otwartej dyskusji.

Efektem udziału w warsztatach będzie zdolność Twojego dziecka do komunikacji – rozmowy, słuchania innych, mówienia, że coś je denerwuje oraz radzenia sobie z gniewem. Uczestnicy poznają techniki rozładowania napięcia i stresu. Dziecko będzie dostrzegało  punkt widzenia innych osób, będzie mu łatwiej w kontaktach z rodzicami i kolegami. Dziecko pozna narzędzia rozwiązywania pojawiających się konfliktów, współpracy w grupie, rozumienia zachowań innych osób.

Uczestnictwo w zajęciach poprzedza spotkanie kwalifikujące do zajęć z psychologiem.

Zajęcia dla dzieci w wieku 9-13 lat.


PROJEKTOWANIE SIEBIEtrening umiejętności społecznych przez sztukę: klasa VI-VIII

Warsztaty przeznaczone są dla uczniów, chcących odnaleźć swoje mocne strony oraz rozwijać swój potencjał i osobowość. Zajęcia dają możliwość lepszego poznania siebie i pomagają łatwiej przejść przez trudny okres dojrzewania. Program warsztatów pozwoli na zdobycie wiedzy o poprawnej komunikacji z rówieśnikami i dorosłymi. Uczestnicy będą rozwijali asertywność, umiejętność odmowy na naciski ze strony rówieśników, nauczą się jak kontrolować emocje i jak radzić sobie ze stresem.

Program warsztatów obejmuje 18 tematów, z którymi borykają się współcześni nastolatkowie. Od relacji z rówieśnikami i dorosłymi, poprzez poczucie własnej wartości, radzenie sobie z emocjami i stresem, hejtem, cyberprzemocą po kwestie związane z tolerancją i szacunkiem i w końcu sposoby realizowania swoich marzeń i spotkanie “pierwszej miłości”.

Warsztaty są połączeniem zajęć psychoedukacyjnych oraz teatralnych.  Podczas panelu z psychologiem każdy z uczestników wykonuje ćwiczenia, otrzymuje informacje zwrotne, bierze udział w dyskusji. Warsztaty z psychologiem będą uzupełnione warsztatami teatralnymi, gdzie uczestnicy znajdą dużo przestrzeni na ekspresję i odreagowanie napięć oraz nauczą się kontrolować swoje emocje i ciało. Ćwiczenia dramowe i improwizacja pozwolą uczestnikom na znalezienie się w różnych rolach i sytuacjach a forma warsztatowa pokaże, że  nie są odosobnieni w swoich problemach i rozterkach. Panel prowadzony przez aktora jest warsztatem, który pozwala na wyrażenie siebie oraz utrwalenie nowych umiejętności w praktyce. Poprzez ćwiczenia grupowe uczestnicy mają okazję wcielić się w role oraz wypróbować sytuacje z życia na neutralnym i bezpiecznym gruncie.

Zajęcia przeznaczone są dla uczniów w wieku 13-16 lat.

Brak możliwości komentowania